Meld je aan voor de nieuwsbrief van Collage

toestemming

Volg Collage

 
 
 
 
 
 
cover photo

Chris Winsemius - Zingkikker

Chris Winsemius - Zingkikker

Algemene informatie

Chris Winsemius is componist, tekstschrijver en muziekpedagoog. Hij is dé autoriteit op het gebied van muziekles in het basisonderwijs. Met zijn Zingkikker Workshops levert hij maatwerk aan teams, die verantwoord muziekles willen geven, en die willen voldoen aan de kerndoelen, zoals die zijn vastgelegd voor het vak. Zijn Zingkikker Workshops verhogen het Zelfvertrouwen, en bevorderen de deskundigheid van de leerkracht, maar werken ook als teambuilding. Ze geven verdieping op bestaande methodes.

Contactgegevens

Activiteitenoverzicht Account overzicht

EEN EIGEN MUZIEKMETHODE -die gebruikt wordt, door alle leerkrachten, -waar het team trots op is, -die voortdurend groeit, -die de creativiteit stimuleert, (Wat wordt beschouwd als één van de 21 th century skills) -en die voldoet aan alle kerndoelen...

EEN EIGEN MUZIEKMETHODE -die gebruikt wordt, door alle leerkrachten, -waar het team trots op is, -die voortdurend groeit, -die de creativiteit stimuleert, (Wat wordt beschouwd als één van de 21 th century skills) -en die voldoet aan alle kerndoelen muziek voor het basisonderwijs. Is dat mogelijk?
JA!
Chris – Zingkikker- Winsemius helpt de leerkrachten om zo’n methode ontwikkelen. Na drie intensieve dagdelen heeft het team de beschikking over alle benodigdheden om dit te realiseren: - De Visie - Het Gereedschap - Het Materiaal

1.De Visie Het team weet waar het wèl, en waar het níét om gaat in het muziekonderwijs: Het team weet wat de kinderen moeten leren, waarom, hoe en in welke volgorde.
2.Het Gereedschap Handvatten en vaardigheden die je als team nodig hebt, zoals het kunnen -construeren van een verantwoorde muziekles. -herkennen, formuleren en noteren van de kerndoelen voor het basisonderwijs. -aansturen van iedere klas waar het gaat om zingen, spelen en reflecteren op muziek. -implementeren van muziekinstrumenten binnen de les. -voorwaarden scheppen om kinderen bekend te maken met de muzikale parameters. -samenwerken binnen teamverband om een lange leerlijn van groep 1 t/m groep 8 te doen ontstaan. -screenen van bestaand materiaal, om met elementen daarvan de eigen methode te verrijken.
3.Het Materiaal -Een checklist om te controleren in hoeverre de lessen aansluiten bij de kerndoelen voor het basisonderwijs. -Een digitaal exelbestand waarbinnen de muziekmethode genoteerd, bijgehouden, en aangepast kan worden. - Een gratis jaarabonnement op Zingkikker Studio. Hiermee heeft het team genoeg repertoire en ideeën om een lange leerlijn te realiseren. -Blijvende hulp van Zingkikker, die als culturele instelling op lange termijn en zonder winstoogmerk fungeert als sparring partner, vraagbaak en adviseur. In de praktijk betekent dit dat de betreffende school ook op lange termijn kan blijven bellen of mailen voor persoonlijk advies. Waarom een eigen methode en geen bestaande methode? Iets wat je zelf hebt gemaakt voelt anders aan: Je kent ieder onderdeel, je wilt het zien groeien, je wilt het beschermen, maar je voelt je ook vrij om af en toe iets aan te passen. Kortom, je hebt iets gemaakt waar je trots op bent, je bent enthousiast. En dat enthousiasme breng je over op de kinderen wanneer je ermee werkt.

De Aanpak Gedurende 3 dagdelen* krijgt het team een intensieve training van Chris Winsemius, waarin het aanreiken van gereedschap (vaardigheden en handvatten) wordt afgewisseld met informatie, discussie en opdrachten die duidelijk maken waartoe de handvatten en vaardigheden dienen. Na deze drie dagdelen heeft het team een visie, waarmee het De Eigen Muziekmethode kan ontwikkelen Tijdens deze dagen wordt gewerkt met www.zingkikker.nl/studio waarop al het muziekmateriaal staat van Chris Winsemius, zoals hij dat in de afgelopen 30 jaar heeft geschreven, gebruikt en verfijnd voor de basisschool.

Bestemd voor: teamleiders, en leerkrachten groep 1 t/m 8
Uitgevoerd door: Chris Winsemius
Plaats: Bij u op school
Datum: Op afspraak.
Tarief ’15- ’16: € 1500,- incl. btw. en reiskosten, inclusief 1 gratis jaarabonnement op Zingkikker Studio ter waarde van € 170,-. Jaarlijks te verlengen met € 50,- korting. *Het gaat om drie trainingen van drie uur. De drie trainingen kunnen verdeeld worden over 2 of 3 dagen. Deze drie dagen kunnen over 3 jaar gespreid worden.

Wie is Zingkikker? Chris Winsemius is schrijver, componist van kinderliedjes en muziekpedagoog. Sinds zijn studie aan het Conservatorium (1983) heeft hij duizenden basisschoolleerkrachten een muzikale duw in de rug gegeven met zijn zelfgeschreven liedjes en pedagogische inzichten. Naast zijn werk als musicus was hij 24 jaar werkzaam als scenario-schrijver (o.a.voor jeugdprogramma’s als Sesamstraat, het Klokhuis en Het Sinterklaasjournaal) Ook schrijft hij regelmatig toneelleesboekjes, die uitgegeven worden bij Uitgeverij Zwijsen. Voor boekingen en informatie kunt u bellen of mailen: 0031 641237617 0032 34400753 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Chris Winsemius - Een Eigen Muziekmethode PO

PO Gr. 1/2, 3/4, 5/6, 7/8

UitvoerderChris Winsemius

Beschikb. totBeschikbaar tot18-07-2020

LocatieIn school

Themamuziek

DuurIn overleg

EEN EIGEN MUZIEKMETHODE -die gebruikt wordt, door alle leerkrachten, -waar het team trots op is, -die voortdurend groeit, -die de creativiteit stimuleert, (Wat wordt beschouwd als één van de 21 th century skills) -en die voldoet aan alle kerndoelen...

EEN EIGEN MUZIEKMETHODE -die gebruikt wordt, door alle leerkrachten, -waar het team trots op is, -die voortdurend groeit, -die de creativiteit stimuleert, (Wat wordt beschouwd als één van de 21 th century skills) -en die voldoet aan alle kerndoelen muziek voor het basisonderwijs. Is dat mogelijk?

JA!

Chris – Zingkikker- Winsemius helpt de leerkrachten om zo’n methode ontwikkelen. Na drie intensieve dagdelen heeft het team de beschikking over alle benodigdheden om dit te realiseren: - De Visie - Het Gereedschap - Het Materiaal

1.De Visie Het team weet waar het wèl, en waar het níét om gaat in het muziekonderwijs: Het team weet wat de kinderen moeten leren, waarom, hoe en in welke volgorde.

2.Het Gereedschap Handvatten en vaardigheden die je als team nodig hebt, zoals het kunnen -construeren van een verantwoorde muziekles. -herkennen, formuleren en noteren van de kerndoelen voor het basisonderwijs. -aansturen van iedere klas waar het gaat om zingen, spelen en reflecteren op muziek. -implementeren van muziekinstrumenten binnen de les. -voorwaarden scheppen om kinderen bekend te maken met de muzikale parameters. -samenwerken binnen teamverband om een lange leerlijn van groep 1 t/m groep 8 te doen ontstaan. -screenen van bestaand materiaal, om met elementen daarvan de eigen methode te verrijken.

3.Het Materiaal -Een checklist om te controleren in hoeverre de lessen aansluiten bij de kerndoelen voor het basisonderwijs. -Een digitaal exelbestand waarbinnen de muziekmethode genoteerd, bijgehouden, en aangepast kan worden. - Een gratis jaarabonnement op Zingkikker Studio. Hiermee heeft het team genoeg repertoire en ideeën om een lange leerlijn te realiseren. -Blijvende hulp van Zingkikker, die als culturele instelling op lange termijn en zonder winstoogmerk fungeert als sparring partner, vraagbaak en adviseur. In de praktijk betekent dit dat de betreffende school ook op lange termijn kan blijven bellen of mailen voor persoonlijk advies. Waarom een eigen methode en geen bestaande methode? Iets wat je zelf hebt gemaakt voelt anders aan: Je kent ieder onderdeel, je wilt het zien groeien, je wilt het beschermen, maar je voelt je ook vrij om af en toe iets aan te passen. Kortom, je hebt iets gemaakt waar je trots op bent, je bent enthousiast. En dat enthousiasme breng je over op de kinderen wanneer je ermee werkt.

De Aanpak Gedurende 3 dagdelen* krijgt het team een intensieve training van Chris Winsemius, waarin het aanreiken van gereedschap (vaardigheden en handvatten) wordt afgewisseld met informatie, discussie en opdrachten die duidelijk maken waartoe de handvatten en vaardigheden dienen. Na deze drie dagdelen heeft het team een visie, waarmee het De Eigen Muziekmethode kan ontwikkelen Tijdens deze dagen wordt gewerkt met www.zingkikker.nl/studio waarop al het muziekmateriaal staat van Chris Winsemius, zoals hij dat in de afgelopen 30 jaar heeft geschreven, gebruikt en verfijnd voor de basisschool.

Bestemd voor: teamleiders, en leerkrachten groep 1 t/m 8 Uitgevoerd door: Chris Winsemius Plaats: Bij u op school Datum: Op afspraak. Tarief ’15- ’16: € 1500,- incl. btw. en reiskosten, inclusief 1 gratis jaarabonnement op Zingkikker Studio ter waarde van € 170,-. Jaarlijks te verlengen met € 50,- korting. *Het gaat om drie trainingen van drie uur. De drie trainingen kunnen verdeeld worden over 2 of 3 dagen. Deze drie dagen kunnen over 3 jaar gespreid worden.

Wie is Zingkikker? Chris Winsemius is schrijver, componist van kinderliedjes en muziekpedagoog. Sinds zijn studie aan het Conservatorium (1983) heeft hij duizenden basisschoolleerkrachten een muzikale duw in de rug gegeven met zijn zelfgeschreven liedjes en pedagogische inzichten. Naast zijn werk als musicus was hij 24 jaar werkzaam als scenario-schrijver (o.a.voor jeugdprogramma’s als Sesamstraat, het Klokhuis en Het Sinterklaasjournaal) Ook schrijft hij regelmatig toneelleesboekjes, die uitgegeven worden bij  Uitgeverij Zwijsen. Voor boekingen en informatie kunt u bellen of mailen: 0031 641237617 0032 34400753 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Chris Winsemius - Een Eigen Muziekmethode SO

UitvoerderChris Winsemius

Beschikb. totBeschikbaar tot18-07-2020

LocatieIn school

Themamuziek

DuurIn overleg

Een zingende klas, een klas die klinkt als een klok. Hoe krijg je dat voor elkaar? Chris Winsemius (ook schrijver voor Sesamstraat & Sinterklaasjournaal) zet íédere leerkracht aan het zingen. Met zijn Zingkikker Workshops levert hij nieuw, uniek...

Een zingende klas, een klas die klinkt als een klok. Hoe krijg je dat voor elkaar? Chris Winsemius (ook schrijver voor Sesamstraat & Sinterklaasjournaal) zet íédere leerkracht aan het zingen. Met zijn Zingkikker Workshops levert hij nieuw, uniek liedrepertoire, geschikt voor álle leeftijden. Maar ook genoeg pedagogisch- didactische handvatten om een heel jaar te kunnen zingen, bewegen en improviseren met iedere klas. Nooit meer gêne. Nooit meer angst. En voor altijd een klas en een leerkracht die willen zingen!

Deze workshop van 1,5 uur is ook een geweldige teambuilding activiteit, passend bij een studiedag. Inclusief liedjes, teksten en noten op CD

 

Chris Winsemius - Zeker met zingen PO/SO

UitvoerderZingkikker

Beschikb. totBeschikbaar tot18-07-2020

LocatieIn school

ThemaNiet beschikbaar

DuurIn overleg

EEN EIGEN MUZIEKMETHODE -die gebruikt wordt, door alle leerkrachten, -waar het team trots op is, -die voortdurend groeit, -die de creativiteit stimuleert, (Wat wordt beschouwd als één van de 21 th century skills) -en die voldoet aan alle kerndoelen...

EEN EIGEN MUZIEKMETHODE -die gebruikt wordt, door alle leerkrachten, -waar het team trots op is, -die voortdurend groeit, -die de creativiteit stimuleert, (Wat wordt beschouwd als één van de 21 th century skills) -en die voldoet aan alle kerndoelen muziek voor het basisonderwijs. Is dat mogelijk?
JA!
Chris – Zingkikker- Winsemius helpt de leerkrachten om zo’n methode ontwikkelen. Na drie intensieve dagdelen heeft het team de beschikking over alle benodigdheden om dit te realiseren: - De Visie - Het Gereedschap - Het Materiaal

1.De Visie Het team weet waar het wèl, en waar het níét om gaat in het muziekonderwijs: Het team weet wat de kinderen moeten leren, waarom, hoe en in welke volgorde.
2.Het Gereedschap Handvatten en vaardigheden die je als team nodig hebt, zoals het kunnen -construeren van een verantwoorde muziekles. -herkennen, formuleren en noteren van de kerndoelen voor het basisonderwijs. -aansturen van iedere klas waar het gaat om zingen, spelen en reflecteren op muziek. -implementeren van muziekinstrumenten binnen de les. -voorwaarden scheppen om kinderen bekend te maken met de muzikale parameters. -samenwerken binnen teamverband om een lange leerlijn van groep 1 t/m groep 8 te doen ontstaan. -screenen van bestaand materiaal, om met elementen daarvan de eigen methode te verrijken.
3.Het Materiaal -Een checklist om te controleren in hoeverre de lessen aansluiten bij de kerndoelen voor het basisonderwijs. -Een digitaal exelbestand waarbinnen de muziekmethode genoteerd, bijgehouden, en aangepast kan worden. - Een gratis jaarabonnement op Zingkikker Studio. Hiermee heeft het team genoeg repertoire en ideeën om een lange leerlijn te realiseren. -Blijvende hulp van Zingkikker, die als culturele instelling op lange termijn en zonder winstoogmerk fungeert als sparring partner, vraagbaak en adviseur. In de praktijk betekent dit dat de betreffende school ook op lange termijn kan blijven bellen of mailen voor persoonlijk advies. Waarom een eigen methode en geen bestaande methode? Iets wat je zelf hebt gemaakt voelt anders aan: Je kent ieder onderdeel, je wilt het zien groeien, je wilt het beschermen, maar je voelt je ook vrij om af en toe iets aan te passen. Kortom, je hebt iets gemaakt waar je trots op bent, je bent enthousiast. En dat enthousiasme breng je over op de kinderen wanneer je ermee werkt.

De Aanpak Gedurende 3 dagdelen* krijgt het team een intensieve training van Chris Winsemius, waarin het aanreiken van gereedschap (vaardigheden en handvatten) wordt afgewisseld met informatie, discussie en opdrachten die duidelijk maken waartoe de handvatten en vaardigheden dienen. Na deze drie dagdelen heeft het team een visie, waarmee het De Eigen Muziekmethode kan ontwikkelen Tijdens deze dagen wordt gewerkt met www.zingkikker.nl/studio waarop al het muziekmateriaal staat van Chris Winsemius, zoals hij dat in de afgelopen 30 jaar heeft geschreven, gebruikt en verfijnd voor de basisschool.

Bestemd voor: teamleiders, en leerkrachten groep 1 t/m 8
Uitgevoerd door: Chris Winsemius
Plaats: Bij u op school
Datum: Op afspraak.
Tarief ’15- ’16: € 1500,- incl. btw. en reiskosten, inclusief 1 gratis jaarabonnement op Zingkikker Studio ter waarde van € 170,-. Jaarlijks te verlengen met € 50,- korting. *Het gaat om drie trainingen van drie uur. De drie trainingen kunnen verdeeld worden over 2 of 3 dagen. Deze drie dagen kunnen over 3 jaar gespreid worden.

Wie is Zingkikker? Chris Winsemius is schrijver, componist van kinderliedjes en muziekpedagoog. Sinds zijn studie aan het Conservatorium (1983) heeft hij duizenden basisschoolleerkrachten een muzikale duw in de rug gegeven met zijn zelfgeschreven liedjes en pedagogische inzichten. Naast zijn werk als musicus was hij 24 jaar werkzaam als scenario-schrijver (o.a.voor jeugdprogramma’s als Sesamstraat, het Klokhuis en Het Sinterklaasjournaal) Ook schrijft hij regelmatig toneelleesboekjes, die uitgegeven worden bij Uitgeverij Zwijsen. Voor boekingen en informatie kunt u bellen of mailen: 0031 641237617 0032 34400753 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Chris Winsemius - Zingkikker Studio

PO Gr. 1/2, 3/4, 5/6, 7/8

UitvoerderChris Winsemius - Zingkikker

Beschikb. totBeschikbaar tot18-07-2020

LocatieIn school

Themazingen

Prijsindicatie€ 170,-

DuurVolledige dag

LesstofvervangendNee

Zingkikker Studio

Op deze beroemde website van Chris Winsemius kan het hele team overal en onbeperkt inloggen om samen met de kinderen te genieten van:

Alle liedjes, teksten, noten, lessuggesties van Chris Winsemius.

Alle bestaande

...

Zingkikker Studio

Op deze beroemde website van Chris Winsemius kan het hele team overal en onbeperkt inloggen om samen met de kinderen te genieten van:

Alle liedjes, teksten, noten, lessuggesties van Chris Winsemius.

Alle bestaande karaokemogelijkheden.

Extra Versie- pagina’s waarmee ieder liedje iets hoger, langzamer, sneller of langzamer gezongen kan worden. De verschillen zijn hierbij zo subtiel, dat het ook een gehoor-oefening kan zijn.

De Notenklapper Een applicatie waarmee iedereen het innerlijk gehoor kan trainen en leren notenlezen. (aansluitend bij het gedachtegoed van de Hongaarse componist Zoltan Kodály). Klassen vol kinderen die elkaar en zichzelf leren notenlezen.. het ligt binnen handbereik.

Toneelleesverhaaltjes, aansluitend bij het onderwerp van de liedjes. Dit om een sterkere verbinding met het taalonderwijs en met name het lezen te maken. Van de verhaaltjes zijn met enige inventiviteit ook toneelstukjes te maken, die de kinderen aan elkaar kunnen opvoeren.

Links naar Veilige, Verantwoorde en Vrolijke internetfilmpjes, die aansluiten bij de liedjes.

Het promofilmpje kunnen jullie vinden op de onderstaande websites:

www.zingkikker.nl
www.zingkikker.nl/studio

Zingkikker werkt verdiepend werkt bij iedere bestaande muziekmethode.

Betaling vanuit uw collage budget: € 170,- per jaar.

Chris Winsemius - Zingkikker Studio

SO 4-6 jaar, 6-8 jaar, 8-10 jaar, 10-12 jaar

UitvoerderChris Winsemius

Beschikb. totBeschikbaar tot15-09-2021

LocatieIn school

ThemaZingen

Prijsindicatie€ 170,-

DuurMeerdaags

LesstofvervangendNee

KBW20 & DEC20
Samen met mijn partner An Reusen, klarinettiste en muziekpedagoge, bezoek ik de onderbouw.

Vlinder En Bullebak Maken Muziek is een interactieve voorstelling, waarbij niet alleen wordt gezongen, toneel gespeeld en voorgelezen, maar waar...

KBW20 & DEC20
Samen met mijn partner An Reusen, klarinettiste en muziekpedagoge, bezoek ik de onderbouw.

Vlinder En Bullebak Maken Muziek is een interactieve voorstelling, waarbij niet alleen wordt gezongen, toneel gespeeld en voorgelezen, maar waar de kinderen ook volop mogen meezingen en bewegen.

De voorstelling stimuleert taalverwerving, lichaamsverkenning, motorische - en muzikale ontwikkeling, en sluit aan bij kerndoelen muziek. Bovendien is het voor de kinderen een ervaring om een uitvoerend musicus in de klas te hebben.

De voorstellingen zijn kleinschalig:

Doelgroep: Kleuters en groep 3.
Groepsgrootte: max 30 kinderen.
Duur voorstelling: 45 minuten.
Locatie: Bij u op school, in een rustige ruimte.
Setting: Kinderen in een grote kring.
De leerkracht is aanwezig en doet gezellig mee.

Tarieven:
Max. 3 voorstellingen van 45 minuten: € 400,-
4 voorstellingen van 45 minuten: € 450,-
5 voorstellingen van 45 minuten: € 500,-

*De prijzen zijn incl. btw en reiskosten.
*Minimaal 10 minuten pauze tussen de voorstellingen.
*Uitsluitend op een donderdag te boeken.

Beschikb. totBeschikbaar tot11-07-2022

LocatieIn school

Themazingen, dansen bewegen

Prijsindicatie€ 500,-

DuurVolledige dag

LesstofvervangendNee

KBW20 & DEC20
Samen met mijn partner An Reusen, klarinettiste en muziekpedagoge, bezoek ik de onderbouw.

Vlinder En Bullebak Maken Muziek is een interactieve voorstelling, waarbij niet alleen wordt gezongen, toneel gespeeld en voorgelezen, maar waar...

KBW20 & DEC20
Samen met mijn partner An Reusen, klarinettiste en muziekpedagoge, bezoek ik de onderbouw.

Vlinder En Bullebak Maken Muziek is een interactieve voorstelling, waarbij niet alleen wordt gezongen, toneel gespeeld en voorgelezen, maar waar de kinderen ook volop mogen meezingen en bewegen.

De voorstelling stimuleert taalverwerving, lichaamsverkenning, motorische - en muzikale ontwikkeling, en sluit aan bij kerndoelen muziek. Bovendien is het voor de kinderen een ervaring om een uitvoerend musicus in de klas te hebben. De voorstellingen zijn kleinschalig.

Doelgroep: Kleuters en groep 3.
Groepsgrootte: max 30 kinderen.
Duur voorstelling: 45 minuten.
Locatie: Bij u op school, in een rustige ruimte.
Setting: Kinderen in een grote kring.
De leerkracht is aanwezig en doet gezellig mee.

Tarieven:
Max. 3 voorstellingen van 45 minuten: € 400,-
4 voorstellingen van 45 minuten: € 450,-
5 voorstellingen van 45 minuten: € 500,-

*De prijzen zijn incl. btw en reiskosten.
*Minimaal 10 minuten pauze tussen de voorstellingen.
*Uitsluitend op een donderdag te boeken.

Vlinder En Bullebak Maken Muziek

SO 4-6 jaar, 6-8 jaar

Beschikb. totBeschikbaar tot11-07-2022

LocatieIn school

Themazingen, dansen bewegen

Prijsindicatie€ 500,-

DuurVolledige dag

LesstofvervangendNee

Volg Collage

Almeerse kunst en cultuur in beeld