Meld je aan voor de nieuwsbrief van Collage

toestemming

Volg Collage

 
 
 
 
 
 
cover photo

De nieuwe bibliotheek

De nieuwe bibliotheek

Algemene informatie

De naam van de bibliotheek in Almere heeft het eigenlijk al in zich: de nieuwe bibliotheek. Die naam brengt met zich mee dat we altijd vernieuwend willen zijn. En dat is in deze zich steeds meer digitaliserende maatschappij ook hard nodig.
We houden ons bezig met cultuur, film, literatuur & technologie! Met daarbij natuurlijk een duidelijke link naar wat er aan boeken, tijdschriften, e-books, muziek en films in de bibliotheek zelf te vinden is.

Ook dit jaar bieden we een aantal nieuwe workshops aan via Collage, zoals de Hackerroom
en een aantal nieuwe films. Hiermee kunnen leerlingen op een 21e eeuwse manier ervaren hoe technologie en media ingezet worden om creativiteit, samenwerken en een kritische houding te stimuleren.

Contactgegevens

Contactpersoon

Naam: Klaassien Maertens

Email: k.maertens@denieuwebibliotheek.nl

Rechtstreekse nummer: 036-5486014

Activiteitenoverzicht Account overzicht

Maak kennis met technologie
De Hacker Room is een educatieve escape room met een digitaal thema. Een plek waar kinderen in spelvorm kennis maken met de basisprincipes en geschiedenis van technologie.
Hoe praten computers met elkaar?
Hoe werkt...

Maak kennis met technologie
De Hacker Room is een educatieve escape room met een digitaal thema. Een plek waar kinderen in spelvorm kennis maken met de basisprincipes en geschiedenis van technologie.
Hoe praten computers met elkaar?
Hoe werkt internet?
Wat is binaire code?
Dit zijn slechts een paar van de vragen die beantwoord worden tijdens de anderhalf uur durende Hackerroom.
Verpakt in een meeslepende verhaallijn is dit niet alleen een leuk uitje voor de klas, maar vooral ook een leerzame!

Spelenderwijs 21e eeuwse vaardigheden opdoen
Kennis opdoen over de basis van technologie combineren wij met het toetsen van 21e eeuwse vaardigheden; vaardigheden die in het digitale tijdperk onmisbaar zijn. Door technisch gethematiseerde puzzels op te lossen leren kinderen vaardigheden toepassen als creatief denken, problemen oplossen, samenwerken, informatievaardigheden, ICT-basisvaardigheden en computational thinking.

Praktische informatie
Een normale escape room heeft ruimte voor ongeveer vijf personen. De Hackerroom heeft een versie speciaal voor schoolklassen, waarbij ook workshops komen kijken die vier verschillende onderdelen van de Hacker Room behandelen. Door tussen de workshops en de Hacker Room te rouleren krijgt elke leerling de kans om de Hacker Room te ervaren en om in aanraking te komen met de oorsprong van technologie.

Kosten: € 8,- per leerling

Beschikb. totBeschikbaar tot31-07-2020

LocatieBuiten school Stadhuisplein 101,1315XC,Almere

Thema21 eeuwse vaardigheden, creativiteit, technologie,

Prijsindicatie€ 200,-

Duur1:00

LesstofvervangendNee

Storystarter geeft leerlingen de mogelijkheid om verhalen te creëren. Het stimuleert spreken, luisteren, lezen, schrijven en inzicht. Storystarter motiveert de leerlingen hun fantasie te gebruiken. Zo komen personages en verhalen tot stand. Het...

Storystarter geeft leerlingen de mogelijkheid om verhalen te creëren. Het stimuleert spreken, luisteren, lezen, schrijven en inzicht. Storystarter motiveert de leerlingen hun fantasie te gebruiken. Zo komen personages en verhalen tot stand. Het zoeken naar een natuurlijke volgorde van gebeurtenissen stimuleert begrip en het voorstellingsvermogen. De workshop wordt in bibliotheek Stad gegeven. Voor de groepen 3 en 4.

November, februari, maart, april, mei en juni.

Beschikb. totBeschikbaar tot30-06-2020

LocatieBuiten school Stadhuisplein 101,1315XC,Almere

ThemaNiet beschikbaar

Prijsindicatie€ 125,-

Duur1:30

LesstofvervangendNee

Volg Collage

Almeerse kunst en cultuur in beeld