Meld je aan voor de nieuwsbrief van Collage

toestemming

Volg Collage

 
 
 
 
 
 
cover photo

21ToolKit

21ToolKit

Algemene informatie

21ToolKit helpt het onderwijs en educatie afdelingen met innoveren en inspireren. Dit doen we door middel van diverse projecten, concepten, trainingen en activiteiten. Met de 21TechClub inspireren we kinderen om aan de slag te gaan met nieuwe technologie. Laten we ze samenwerken aan uitdagende projecten en leren ze de vaardigheden die ze in de toekomst nodig hebben. In de 21TechStudio gaan leerkrachten en kinderen samen aan de slag met de huidige en toekomstige kerndoelen. De 21 eeuwse vaardigheden zijn ook hier belangrijk. De bijbehorende teamscholingen essentieel.
Daarnaast verzorgen we diverse trainingen voor het onderwijs en bibliotheken en hebben we geregeld uiteenlopende activiteiten voor kinderen. Plezier en inspiratie zijn gegarandeerd, spelenderwijs ontdekkend leren de standaard.

Contactgegevens

Contactpersoon

Naam: Jimmy van Zaanen

Email: jimmy@21toolkit.nl

Rechtstreekse nummer: 0615010284

Activiteitenoverzicht Account overzicht

KBW19

Iedereen heeft een verhaal te vertellen...
..maar soms is het lastig voor leerlingen om te beginnen, of om de woorden te vinden die passen bij hun verbeelding.
StoryStarter van LEGO® Education is de helpende hand die de creativiteit van de...

KBW19

Iedereen heeft een verhaal te vertellen...
..maar soms is het lastig voor leerlingen om te beginnen, of om de woorden te vinden die passen bij hun verbeelding.
StoryStarter van LEGO® Education is de helpende hand die de creativiteit van de leerlingen aanslingert en hun taalvaardigheden stimuleert.
Leerlingen werken samen om betere verhalen te bouwen met LEGO® steentjes en figuren, gebruikmakend van de unieke software, om hun resultaten te visualiseren en te communiceren.

Hoe het werkt
StoryStarter stelt leerlingen in staat om samen te werken en geschreven verhalen te maken, bouwen en produceren. Met behulp van de bouwplaten, steentjes en speciale elementen creëren de leerlingen hun verhaal scène voor scène en brengen hun ideeën tot leven.
Als het af is kunnen ze de StoryVisualizer software gebruiken om hun verhaal in een verscheidenheid van visuele stijlen te schrijven, en de beelden van de scènes die ze hebben gebouwd importeren.
De StoryStarter bouwset
Deze set bevat alle elementen die nodig zijn om tot vijf leerlingen te voorzien van alles dat nodig is om te beginnen met het bouwen van hun eigen verhalen.
Bouwmaterialen worden geleverd in een stevige opbergdoos met daarin onder meer sorteerbakken, bouwplaten, activiteitenwijzers en een assortiment van zorgvuldig geselecteerde steentjes en minifiguren.

De StoryStarter Visualizer
De StoryVisualizer software is een speciaal ontwikkelde applicatie die leerlingen hun verhalen laat vastleggen en presenteren in een geschreven formaat.
Met behulp van een webcam, digitale camera of tablet kunnen leerlingen beelden maken van hun LEGO creaties en die importeren in de software. Het programma laat gebruikers kiezen uit diverse al bestaande schrijf-templates of zelf aangepaste templates te maken.

Workshop
Tijdens de workshop gaan de leerlingen in groepjes aan de slag met een opdracht. Deze is aangepast aan het niveau van de klas. Ze bouwen hun verhaal, leggen deze vast en maken het op met de StoryVisualizer software. De verhalen kunnen zij dan presenteren aan de klas. Aan het eind van de StoryStarter workshop kunnen we de resultaten mailen naar de leerkracht.
Deze workshop is ook mogelijk op locatie.

Bouw je eigen verhaal met LEGO

PO Gr. 3/4, 5/6, 7/8

Uitvoerder21ToolKit

Beschikb. totBeschikbaar tot07-09-2019

LocatieIn school

ThemaNiet beschikbaar

Prijsindicatie€ 350,-

DuurDagdeel

LesstofvervangendNee

Maak kennis met Milo

Milo is de basisrobot van LEGO Education WeDo 2. Hij is naar de ruimte gestuurd om op zoek te gaan naar leven. Zodra Milo dit gevonden heeft, moet hij dit laten weten. Om leven te kunnen vinden in de ruimte heeft Milo jouw hulp...

Maak kennis met Milo

Milo is de basisrobot van LEGO Education WeDo 2. Hij is naar de ruimte gestuurd om op zoek te gaan naar leven. Zodra Milo dit gevonden heeft, moet hij dit laten weten. Om leven te kunnen vinden in de ruimte heeft Milo jouw hulp nodig. Hij moet namelijk eerst gebouwd en geprogrammeerd worden. Lukt het jou om Milo iets te laten vinden?

LEGO Education WeDo 2

Met LEGO Education WeDo 2 leren kinderen spelenderwijs over technoogie, computational thinking en programmeren. Aan de hand van diverse uitdagende opdrachten bouwen de kinderen met de LEGO diverse oplossingen. Vervolgens maken ze via bluetooth verbinding met de bijbehorende app op de tablet. Nu kunnen de kinderen hun bouwwerk programmeren en opdrachten laten uitvoeren. De blik in hun ogen als dit voor de eerste keer lukt, is goud waard.

De workshop is zo samengesteld dat de kinderen binnen de les een succeservaring hebben. Elk groepje kan op hun eigen niveau aan de slag met de materialen. Behalve technologie, computational thinking en programmeren komen ook 21st century skills als samenwerken, probleemoplossend vermogen en creativiteit aan bod. Behalve erg leuk is de workshop dus ook erg leerzaam. Zowel voor leerling als leerkracht.

Bouwen en programmeren met LEGO Education WeDo

PO Gr. 3/4, 5/6, 7/8

Uitvoerder21ToolKit

Beschikb. totBeschikbaar tot01-08-2020

LocatieIn school

ThemaNiet beschikbaar

Prijsindicatie€ 375,-

DuurDagdeel

LesstofvervangendNee

Bouw je eigen website
De Code Qube is een interactief en fysiek hulpmiddel voor kinderen vanaf 8 jaar om stap voor stap een eigen website te leren programmeren. Hierbij wordt aandacht besteed aan het design van een website, HTML, CSS en het coderen...

Bouw je eigen website
De Code Qube is een interactief en fysiek hulpmiddel voor kinderen vanaf 8 jaar om stap voor stap een eigen website te leren programmeren. Hierbij wordt aandacht besteed aan het design van een website, HTML, CSS en het coderen hiervan. Leerlingen gaan samen aan de slag met het bouwen van hun eigen website. Dit doen zij in kleine groepen van 3 tot 4 leerlingen. Het lesprogramma is geheel zelfstandig te volgen door de leerlingen. Aan de hand van het lesprogramma worden zij door HTML Henk begeleid en meegenomen in de wereld van de techniek. Samen ontdekken ze deze nieuwe wereld en bouwen daarbij hun eerste echte website met codes.

De workshop
Tijdens de Code Qube workshop gaan uw leerlingen in kleine groepen aan de slag met ieder hun eigen Code Qube. Door middel van het lesprogramma zullen wij aan de hand van spelletjes, videoâs en quizen leren hoe de codeertalen HTML en CSS in elkaar steken. De workshop start op basis niveau, er is hier geen kennis vereist van techniek voor zowel de leerlingen als de leerkracht. Daarnaast is de workshop gebaseerd op de 21st Century skills. Naast technologische vaardigheden en mediawijsheid gaan uw leerlingen aan de slag met de volgende vaardigheden: samenwerken, kritisch denken, probleem oplossend denken, communiceren en reflecteren. Bekijk onderstaande video voor een sfeerimpressie van de Code Qube workshop in de klas.

Duur workshop
De Code Qube bestaat uit 5 lessen van anderhalf uur. Indien er gekozen wordt voor een dagdeel, zullen de leerlingen minimaal twee lessen uitwerken. Dit betekent dat zij hun eigen website zullen bouwen met o.a. een titel, alinea en een link. Deze website zal worden opgevrolijkt aan de hand van verschillende kleuren. Indien er gekozen wordt voor een gehele dag zullen uw leerlingen de website uitbreiden met o.a. een afbeelding, dikgedrukte tekst en een lijstje. Het is ook mogelijk om twee dagdelen in te plannen. Na iedere workshop zal u per leerlingen een jaarlicentie krijgen. Deze is nog een jaar lang na de workshop toegankelijk voor de leerlingen. Hierbij kunnen zij extra oefeningen maken en hun website uitbreiden of een nieuwe website bouwen.

Mogelijkheden integratie
Uiteraard kan de workshop op maat worden ingericht. Heeft u een specifiek opdracht waarbij uw leerlingen een website moeten maken? Dat kan, laat het ons weten en wij denken graag met u mee.

Uitvoerder21ToolKit

Beschikb. totBeschikbaar tot07-09-2019

LocatieIn school

ThemaNiet beschikbaar

Prijsindicatie€ 300,-

DuurDagdeel

LesstofvervangendNee

Dash & Dot zijn twee robots die kinderen helpen bij het leren programmeren.
De robots zijn ontwikkeld voor kinderen tussen de 5 en de 12 en kunnen volledig zelfstandig door kinderen bestuurd worden.
Aan de hand van vier gratis codeer apps...

Dash & Dot zijn twee robots die kinderen helpen bij het leren programmeren.
De robots zijn ontwikkeld voor kinderen tussen de 5 en de 12 en kunnen volledig zelfstandig door kinderen bestuurd worden.
Aan de hand van vier gratis codeer apps (beschikbaar voor IOS en Android) leren kinderen alle fundamentele stappen voor deze taal van de toekomst.
Onderwerpen zoals creatieve probleemoplossing, rekenvaardigheden, algoritmes of zelf muziek maken, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Afhankelijk van leeftijd en ervaring kunnen andere apps worden aangeboden aan kinderen met telkens nieuwe uitdagingen.

Spelenderwijs ontdekkend leren
Door kinderen te laten spelen en werken met Dash & Dot leren zij op een speelse en educatieve manier de vaardigheden van het coderen. Dash & Dot zorgen ervoor dat de creativiteit en verbeelding van kinderen tot leven komen.

De workshop
Tijdens de Dash & Dot workshop maakt uw klas kennis met de robots. Aan de hand van de leeftijd en ervaring van de leerlingen stellen we een workshop op maat samen voor uw klas. Dit doen we uiteraard in overleg met de leerkracht.

Meer Dash & Dot
Naast de speciaal ontwikkelde apps is er voor Dash & Dot ook lesstof beschikbaar. Hiermee zijn er eindeloze mogelijkheden voor de ontwikkeling van ieder kind. Geïnteresseerd naar de mogelijkheden van Dash & Dot bij u op school?
Informeer bij 21ToolKit naar de mogelijkheden!

Coderen en robotica met Dash en Dot

PO Gr. 1/2, 3/4, 5/6, 7/8

Uitvoerder21ToolKit

Beschikb. totBeschikbaar tot05-10-2019

LocatieIn school

ThemaNiet beschikbaar

Prijsindicatie€ 375,-

DuurDagdeel

LesstofvervangendNee

Volg Collage

Almeerse kunst en cultuur in beeld