Meld je aan voor de nieuwsbrief van Collage

toestemming

Volg Collage

 
 
 
 
 
 

Algemeen

Waar vind ik informatie over de Collage Academie?

Informatie over de Collage Academie vind je hier.

Waar vind ik praktische informatie over Collage?

Onder iedere doelgroep staat praktische informatie als eerste onderdeel in het uitklapmenu.
Praktische informatie Primair onderwijs klik hier.
Praktische informatie Speciaal onderwijs klik hier
.
Praktische informatie Voortgezet Onderwijs klik hier
.
Praktische informatie Aanbieders klik hier
.

Ik heb klachten over een aanbieder. Wat moet ik doen?

Ga zelf in gesprek met de aanbieder en probeer het op te lossen. Als de kwaliteit van het aanbod tegenvalt neem dan óók contact op met Collage.

Ik wil een gemaakte afspraak met een aanbieder annuleren. Kan dat?

Dat is een zaak tussen de aanbieder en de school. Collage adviseert altijd om ontbindende voorwaarden op te nemen.

Primair / Speciaal Onderwijs

Kan Collage onze school helpen bij de invulling van leerlijnen cultuuronderwijs?

Definitie van een leerlijn (LKCA)
Een leerlijn is een beredeneerde opbouw van tussendoelen en inhouden leidend tot een einddoel, tegen de achtergrond van een visie over vakinhoud, vakdidactiek en leren en ontwikkelen van leerlingen. Een leerlijn bevat inhoud voor meerdere jaren, waarbij de voorkeur is deze door te laten lopen in alle leerjaren van de school.

In Almere zijn scholen eigenaar van hun cultuuronderwijs. Collage biedt via de aanbieders op de website bouwstenen aan voor de leerlijn van de scholen. Deze bouwstenen kunnen bestaan uit workshops van kunstenaars en voorstellingen, maar ook lessen uit (digitale) methodes kunnen als bouwstenen voor de leerlijn  dienen. Collage ondersteunt alle Almeerse scholen bij de invulling van hun leerlijn cultuuronderwijs. Samen zoeken we geschikte bouwstenen die passen bij de visie, het kindbeeld en de werkwijze van de school. Denk aan bouwstenen die aansluiten bij schoolthema’s, kunstzinnige oriëntatie in circuitvorm, kunstweken.
Met menu’s, zoals het muziekmenu, heeft Collage al enkele bouwstenen in een lijn geplaatst voor de school. Zo’n menu is geen leerlijn, maar kan wel als uitgangspunt dienen voor een leerlijn, je kunt het zien als een frame waarop verder gebouwd kan worden.
Collage helpt scholen ook  bij de keuze en implementatie van methodes kunstzinnige vorming.

Wat vergoedt Collage wel en niet?

Collage vergoedt activiteiten in het kader van kunst en cultuur of erfgoed. Lessen natuur, techniek en media worden alleen vergoed als er aantoonbare kunst- en cultuurcomponenten in zitten.

Kunnen wij voor een project materialen kopen van ons Collagetegoed?

Collage vergoedt geen materialen, instrumenten of gereedschap. Kosten van verbruiksmaterialen en huur instrumenten die specifiek gekoppeld zijn aan een workshop kunnen wél uit het tegoed worden betaald.

Kunnen wij ons niet opgemaakte budget meenemen naar het volgende kalenderjaar?

Nee, het restant van het tegoed vervalt.

Wij willen activiteiten boeken die niet op de website staan. Kan dat?

Collage vergoedt alléén activiteiten die op de website staan. Meld deze aanbieder/activiteit ruim van tevoren (twee maanden!) apart aan bij Collage middels dit MAATVRAAGFORMULIER. Wij nemen contact op met de aanbieder en onderzoeken of het aanbod voor plaatsing op de website en/of vergoeding in aanmerking komt. Achteraf aanmelden kan niet.

Ik heb al een deelnameformulier verstuurd, er is echter een wijziging. Wat moet ik doen?

Log in en ga naar de bestelgeschiedenis van je school. Een activiteitnaam die oranje is, kan bewerkt worden. Klik op de naam van de activiteit. 
Wijzig de gegevens en druk op 'opslaan'.

Collage bestelling wijzigen

Kunnen we benzinekosten voor vervoer van kinderen declareren?

Nee, dat vergoedt Collage niet. Zie ook prakische informatie vervoer.

Mogen we parkeerkosten uit ons tegoed betalen?

Ja. De school moet dit zelf met ouders verrekenen en kan vervolgens Collage een rekening sturen met de bewijsstukken. Parkeerkosten worden betaald uit het vervoerstegoed van de school. Zie ook praktische informatie vervoer. Gebruik voor het delareren dit declaratieformulier.

Moet ik 30% aan vervoer uitgeven per jaar?

Nee, dit hoeft niet maar het mag wel. Vervoersbudget dat je niet opmaakt mag je besteden aan het betalen van activiteiten, zolang je je totale tegoed maar niet overschrijdt.

In de bestelgeschiedenis staat een activiteit op 'gereserveerd'. Is het bedrag dan al verrekend met het tegoed?

Ja, alle bestellingen/reserveringen worden direct verrekend met het schooltegoed.

In de bestelgeschiedenis staat een activiteit op 'geannuleerd'.Is het bedrag dan al verrekend met het tegoed?

Ja, het bedrag is weer bijgeschreven bij het schooltegoed.

Wat betekent 'NIET DEELGENOMEN' in mijn bestelgeschiedenis?

De school heeft niet aan de activiteit deelgenomen, het geld is weer toegevoegd aan het schooltegoed.
De school is echter wél betalingsplichtig en ontvangt een aparte factuur (die dus niet betaald kan worden uit het schooltegoed).

Voortgezet Onderwijs

Wij willen meedoen met de Cultuurkaart. Hoe werkt dat?

Neem contact op met Collage via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via 036-5406391. We helpen je graag verder. 

Is het Cultuurkaarttegoed collectief te besteden?

Ja, de school kan het geld besteden aan gezamenlijke activiteiten.

Hoe werkt Collage samen met het CJP inzake de Cultuurkaart?

Collage geeft scholen die de Cultuurkaart aanschaffen € 5,-. Dit bedrag wordt aan de kaart toegevoegd.

Wat kost de Cultuurkaart per leerling en wat krijg ik ervoor terug?

Een school legt per leerling € 10,- in.
Het ministerie van O,C&W én Collage doen daar allebei € 5,- bij.
In totaal heb je dan € 20,- per leerling per schooljaar te besteden.

Wij zoeken voorstellingen en workshops op maat in een bepaalde periode. Kan Collage ons helpen?

Ja, neem voor meer informatie contact op met Collage en vul dit contactformulier in of bel 036-5406391.
Je kunt ook contact opnemen met Silvia Servais (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of 06-12086183

Kan ik facturen van aanbieders via Collage laten lopen?

Dit kan alleen als de aanbieder zélf geen cultuurkaartacceptant is en hier vóóraf overleg over is geweest met Collage.
Gebruik hiervoor dit aanmeldformulier.
Kijk voor meer informatie over betalingen bij de werkwijze financiën.

Kunnen wij met de Cultuurkaart ook vervoerskosten betalen?

Nee, dat kan niet. Daarover wordt nog steeds gesproken met de subsidiënten.

Scholing & Advies

Waar vind ik informatie over de Collage Academie?

Informatie over de Collage Academie vind je hier.
Het programma 2018-2019 van de Collage Academie kun je hier downloaden.

Wij hebben een project op school en willen graag hulp bij invulling ervan. Kan dat?

Ja, neem contact op met Collage via het contactformulier

Wij willen graag hulp bij de inulling van teamdagen. Kan dat?

Ja, Collage kan samen met de school zoeken naar een mooie en zinvolle invulling. Neem contact op (tel. 036-5406391) of vul het contactformulier in.

Aanbieders

Hoe weet ik dat een school een bestelling heeft gewijzigd?

Hiervan krijg je een automatische melding per mail.
E.e.a kun je zelf zien door in te loggen en te gaan naar bestelgeschiedenis.

Een school wil een gemaakte afspraak annuleren. Kan dat zomaar?

Dat is een zaak tussen de aanbieder en de school. Collage adviseert altijd om ontbindende voorwaarden op te nemen.

Hoeveel mag ik maximaal per uur vragen?

€ 65,- per klokuur en € 0,28 per kilometer.

Kan ik kosten in rekening brengen voor materiaal?

Ja, dit geldt alléén voor verbruiksmaterialen. E.e.a. wordt altijd op voorhand afgesproken met de school!

Ik wil foto's en filmpjes toevoegen bij een activiteit. Hoe werkt dat?

  1. Log in met je gegevens
  2. Klik op de naam van de activiteit
  3. Bovenin het scherm kun je teksten wijzigen en media toevoegen

    Collage aanbieder toevoegen

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of mijn wachtwoord kwijt. Wat nu?

Ga naar inloggen en volg de instructies.

Kan ik zien welke lopende activiteiten er zijn?

Ja, log in met je gegevens en klik op bestelgeschiedenis.
Per activiteit kun je rechts in de balk op de i-button klikken. Daar vind je alle bestelinformatie.

Waar kan ik zien welke activiteiten ik heb aangemeld en/of heb aangepast?

Log in met je gegevens en klik dan op mutatieoverzicht.

Wat gebeurt er als een school de afspraak vergeet?

Dat hangt af van de afspraken die met de aanbieder zijn gemaakt.
Collage raadt aan altijd goede afspraken te maken en e.e.a. (per mail of middels een contract) te formaliseren. Kijk ook bij praktische informatie.

Ik wil nieuwe activiteiten toevoegen aan mijn aanbod. Hoe werkt dat?

Log in met je gegevens, rechtsboven in het scherm staat de link naar nieuwe activiteit.

Waar kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

Log in met je gegevens en ga met je muis naar Account Overzicht. Vervolgens ga je met je muis naar contactpersoon, er verschijnt dan rechts van je naam een paars blok met BEWERK CONTACTPERSOON. Klik erop en je kunt je gegevens aanpassen.

Hoe lang duurt het voordat Collage een verandering heeft goedgekeurd en dit zichtbaar is op de website?

Collage streeft ernaar om dit binnen twee weken te doen. Is er urgentie bij: neem dan contact op.

Kan een school 'zomaar' kosteloos afzeggen?

Dat hangt af van de afspraken die met de aanbieder zijn gemaakt.
Collage raadt aan altijd goede afspraken te maken en e.e.a. (per mail of middels een contract) te formaliseren.

Volg Collage

Almeerse kunst en cultuur in beeld